понедельник, 10 ноября 2008 г.

Концепція "урбаноскопу"

? що таке "урбаноскоп"

Цю назву можна розшифровувати по-різному. Але основні складові дві: urbanлат. «міський» та scopeлат. «бачити, споглядати, роздумувати». Англійською scope означає також:

1) кордони, рамки, межі (можливостей, знань і т.п.);

2) масштаб, сфера, область дії;

3) можливості, простір, свобода (дії, думки і т.п.);

4) (оцінююче) дивитись (на щось)

Уся ця «хмара тегів» (або ключових слів) відсилає нас до значень та напрямків, в яких розростається проект: творче дослідження та оцінка сучасного життя у множинності його локальних проявів; мультимедійне збереження трансформацій сучасного міста; створення "місця", що існуватиме на перетині між звуком, простором, зображенням та формою. Вона ж приводить нас до його ядра – сучасного міста.

? чому "урбаноскоп"

Урбаноскоп – реально існуючий архітектурний інструмент, інша назва цього інструменту – «архітектурний ендоскоп». Урбаноскоп дозволяє огляд масштабних моделей, наближаючи їх до «реального» сприйняття. Він дозволяє побачити сторони чи елементи будівлі чи макету, недоступні для "неозброєного ока". Цікаво і те, що урбаноскоп - це не звичайний "прилад" - завдяки сучасним технологіям урбаноскопія може включаєти відеозйомку, фотографування і т.д.

В рамках даного проекту «урбаноскопія» перетворилась з архітектурного методу на мистецький.


? як працює "урбаноскоп"

Проект відображає місто не як гомогенний простір, невизначено-сірий у формулюваннях типу «яктебенелюбитикиєвемій». Скоріше, навпаки – проект занурюється в місто як сукупність фукіанських гетеротопій, різнорідних «інших місць», крізь які ми постійно рухаємося, і які є родючим грунтом (чи живильною протоплазмою) для виникнення експериментів та нових досвідів існування-у-місті.

Мистецтво у цьому сенсі подібне до міста, навіть більше, - працюючи з простором, роблячи його інакшим, мистецтво саме створює та виявляє гетеротопії. Місто та його сприйняття нероздільні, тому питання про те, як ми бачимо (відчуваємо) форми і простір, завжди перебуває в центрі уваги митців та їх експериментів. Особливо актуальним постає питання цифрових відображень міста, їх «правдивості» та переваг перед «традиційними» відображеннями. Адже новітні технології та інтернет-мережа розширюють наші уявлення про «інші місця» та створюють віртуальний аналог глобалізованого міста-світу. «Плинна сучасність», як характеризує її З.Бауман, диктує свої формати не лише простору, а й часу. І «збереження» в сучасному урбанізованому/комп’ютеризованому світі означає безперервний рух з одного носія на інший, постійну трансформацію.



Комментариев нет: